Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

O «Γολγοθάς» στον «Καλλικράτειο» δρόμο

Η ώρα για τα επινίκια τελειώνει και τώρα, για την νέα Δημοτική Αρχή, αρχίζει ο «Γολγοθάς» στον «Καλλικράτειο» δρόμο και μάλιστα σε συγκεκριμένες «σφιχτές» ημερομηνίες για τη μετάβαση στο νέο αυτοδιοικητικό καθεστώς.
Να αναφέρουμε μερικές προαπαιτούμενες ενέργειες:
- Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου 2010 έπρεπε να ρυθμιστεί η καταβολή των αποδοχών των υπαλλήλων για τον Ιανουάριο του 2011. Να συνταχθούν και να εγκριθούν οι μισθοδοτικές καταστάσεις, το πότε θα καταβληθούν οι αποδοχές (πριν ή μετά τις 31/12/2010), καθώς και ο τρόπος διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών μισθοδοσίας των υπαλλήλων (και αυτών που μετατάσσονται).
- Μέχρι τις 3 Ιανουαρίου θα πρέπει να έχουν δημιουργηθεί οι φάκελοι των υπαλλήλων που εθελοντικά μετατάσσονται από τη νομαρχία στο δήμο.
- Μέχρι τις 10 Ιανουαρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κατάταξη των υπαλλήλων των καταργούμενων ΟΤΑ στο νέο δήμο Ωρωπού.
- Μέχρι τέλος Ιανουαρίου θα πρέπει να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο για τη μεταφορά πλεονάζοντος προσωπικού των επιχειρήσεων που προσαρμόστηκαν.
- Μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου ο δήμος μπορεί να υποβάλει ύστερα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αίτημα για μετάταξη πρόσθετου προσωπικού από την καταργούμενη νομαρχία.

Υπάρχουν όμως και επτά(7) μεσομακροπρόθεσμες ενέργειες με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και αυτές είναι:

1. Συγκρότηση οργάνων και ανάθεση των αρμοδιοτήτων, δηλαδή θα πρέπει να εκλεγούν προεδρεία, να οριστούν αντιδήμαρχοι, να συγκροτηθούν επιτροπές, να επιλεγεί ο Συμπαραστάτης του Δημότη κ. ά.
2. Οργάνωση - λειτουργία των υπηρεσιών του δήμου και διοικητική μέριμνα (π. χ. στέγαση των υπηρεσιών, γραμματειακή υποστήριξη, προμήθεια σφραγίδας).
3. Οικονομική διαχείριση - Επιχειρησιακός σχεδιασμός. Η σημαντικότερη προθεσμία είναι η 28η Φεβρουαρίου, καθώς μέχρι τότε θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η απογραφή πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων του δήμου, καθώς και των υποχρεώσεων και απαιτήσεών του, αλλά και των χρημάτων που διαθέτει. Επιπλέον μέχρι τις 30 Μαΐου πρέπει ο δήμος να αρχίσει τις διαδικασίες κατάρτισης απολογισμού και ισολογισμού των συνενούμενων δήμων και κοινοτήτων.
4. Διαχείριση αρμοδιοτήτων - Πληροφόρηση δημοτών. Οι νέες αρμοδιότητες θα ασκούνται άμεσα, ενώ μέχρι 31/3 θα εγκριθεί χάρτα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των δημοτών, ενώ θα εκδοθεί και θα μοιραστεί ο Οδηγός του Δημότη σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
5. Λειτουργική Ενοποίηση και Μετάπτωση Πληροφοριακών Συστημάτων. Για παράδειγμα, μέχρι τις 31/3 θα πρέπει να συνενωθούν οι βάσεις δεδομένων των δημοτολογίων και να υπάρξει ενιαία αρίθμηση των οικογενειακών μερίδων.
6. Συγχώνευση και κατάργηση Νομικών Προσώπων και Επιχειρήσεων των συνενούμενων δήμων και κοινοτήτων. Μέσα σε δύο μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων του ο δήμος θα πρέπει να προχωρήσει με αποφάσεις του συμβουλίου του στις απαραίτητες συγχωνεύσεις π. χ. σχολικών επιτροπών, λύσεις και εκκαθαρίσεις επιχειρήσεων.
7. Μέσα σε 15 ημέρες από τη συνεδρίαση των συλλογικών του οργάνων, ο δήμος θα πρέπει να αποστείλει τις αποφάσεις του για έλεγχο νομιμότητας στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ.

Να θυμηθούμε όμως και τί άλλο σημαίνει «Καλλικράτης» για τον νέο δήμο Ωρωπού:

- Ο δήμος διοικείται από ένα δημοτικό συμβούλιο που έχει 41 μέλη, την οικονομική επιτροπή, την επιτροπή ποιότητας ζωής, την εκτελεστική επιτροπή και το δήμαρχο.
- Η Δημοτική Αρχή αναλαμβάνει τα καθήκοντά της την 1-1-2011 έως την 31-8-2014. Άρα, η θητεία της θα είναι περίπου 3,5 χρόνια.
- Αναστέλλεται η άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας του δημάρχου κατά τη διάρκεια της θητείας του.
- Ορίζονται επτά (7) αντιδήμαρχοι, που η θητεία τους δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δυόμισι(2,5) ετών.
- Ο δήμαρχος, οι αντιδήμαρχοι και τα μέλη της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν την ετήσια δήλωση για την περιουσιακή τους κατάσταση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και να την δημοσιοποιούν με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του δήμου.
- Στην εκτελεστική επιτροπή θα μετέχουν ο δήμαρχος και οι αντιδήμαρχοι. Η εκτελεστική επιτροπή είναι συλλογικό συντονιστικό και εκτελεστικό όργανο του δήμου και θα παρακολουθεί την εφαρμογή της δημοτικής πολιτικής σε όλους τους τομείς καθώς και την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου του δήμου, του μεσοχρόνιου και ετήσιου προγράμματος δράσης.
  - Θα υπάρχει η οικονομική επιτροπή που θα είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου.
- Θα υπάρχει η επιτροπή ποιότητας ζωής που θα είναι αποφασιστικό και εισηγητικό όργανο άσκησης των σχετικών με την ποιότητα ζωής, την χωροταξία, την πολεοδομία και την προστασία του περιβάλλοντος αρμοδιοτήτων του δήμου.
- Και οι δύο παραπάνω επιτροπές, αποτελούνται από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο ως πρόεδρο και από (8) μέλη. Τρία (3) μέλη των επιτροπών θα εκλεχτούν από τις δημοτικές παρατάξεις της μειοψηφίας.
- Στο δήμο θα υπάρχει δημοτική επιτροπή διαβούλευσης ως γνωμοδοτικό όργανο. Η διάρκεια της θητείας της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης δεν θα υπερβαίνει τα δυόμισι χρόνια. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης θα αποτελείται από εκπροσώπους των φορέων της τοπικής κοινωνίας. Ο συνολικός αριθμός των μελών της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου, μπορεί να είναι από 25 έως 50 μέλη. Στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης προεδρεύει ο δήμαρχος ή αντιδήμαρχος. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης θα συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της, υποχρεωτικά μια φορά τον χρόνο, πριν από την σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης και τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις μήνες για άλλα θέματα που εισάγονται προς συζήτηση.
- Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, πρέπει να επιλεχθεί πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας, ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης και θα δέχεται τα προβλήματα και τα παράπονα των δημοτών τα οποία και θα παρουσιάζει με έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο. Ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης δεν μπορεί να επιλεγεί αιρετός δήμου, περιφέρειας ή βουλευτής. Η θητεία του συμπαραστάτη ακολουθεί τη θητεία των δημοτικών αρχών. Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης λαμβάνει αντιμισθία ισόποση με την αντιμισθία του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου.
- Στο δήμο μεταβιβάζονται στο σύνολό τους, σχεδόν, οι αρμοδιότητες της Νομαρχίας και συγκεκριμένα: Όλες οι αρμοδιότητες της πολεοδομίας και ό,τι έχει σχέση με το περιβάλλον. Ό,τι έχει σχέση με συγκοινωνίες, οδικά δίκτυα και μεταφορές καθώς και την ποιότητα τροφίμων, αρμοδιότητες της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας και όλες τις αρμοδιότητες που σχετίζονται με την Παιδεία και τον Αθλητισμό.
- Ο δήμος πρέπει να ιδρύσει ειδικό γραφείο για την παροχή διοικητικής βοήθειας σε άτομα που έχουν αντικειμενική αδυναμία προσπέλασης στις υπηρεσίες του. Στο γραφείο αυτό πρέπει να τοποθετηθούν υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν τις απαιτούμενες προς παροχή κατ’ οίκον εξυπηρέτησης των δημοτών, ως «δημοτικοί ανταποκριτές», για το σύνολο των αρμοδιοτήτων του.
- Ο δήμος μπορεί έχει: α) έως δύο (2) νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ένα για τους τομείς αρμοδιοτήτων κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης και παιδείας και ένα για τους τομείς πολιτισμού, αθλητισμού και περιβάλλοντος. Ειδικά για τις σχολικές επιτροπές, αυτές συγχωνεύονται σε δύο νομικά πρόσωπα, ένα για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και ένα για τις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π.) του δήμου προέρχονται από τις παρακάτω πηγές εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού: α) το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων (Φ.Ε.Φ.Ν.Π.) σε ποσοστό 20% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού, β) το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) σε ποσοστό 12% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού, γ) το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας σε ποσοστό 50% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει...
Σχόλια όμως ανώνυμα που θίγουν ανθρώπους, ΔΕΝ δημοσιεύονται.