Όλοι οι εμπλεκόμενοι με το θέμα των διοδίων, περιμένουν τις πρωτοβουλίες του αρμόδιου υπουργού, Δημήτρη Ρέππα και τη νομοθετική πρωτοβουλία που ανακοίνωσε ότι υπάρξει τις επόμενες μέρες. Εν τω μεταξύ από την κοινοπραξία «Νέα Οδός», που εκμεταλλεύεται και τα διόδια των Αφιδνών, στα οποία και παρατηρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα με τους οδηγούς που αρνούνται να καταβάλουν αντίτιμο, έχει συγκεντρωθεί φωτογραφικό υλικό και έχει ζητηθεί από το υπουργείο να κινηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες σύμφωνα με τις οποίες, όσοι δεν πληρώνουν θα λάβουν επιστολή να εξοφλήσουν το ποσό της οφειλής τους εντός 20 ημερων και αν δεν το κάνουν, θα εκδοθούν διαταγές πληρωμής. Σημειώνεται ότι από τους κατά μέσο όρο 60.000 οδηγούς, που διέρχονται καθημερινά από τα διόδια Αφιδνών, κατά τη «Νέα Οδό», δεν πληρώνει ποσοστό 14%.
Από τη «Νέα Οδό», εξάλλου, διευκρινίστηκε ότι η δίωξη, που ασκήθηκε εναντίον εννέα ατόμων, αφορά μηνυτήρια αναφορά της εταιρίας για «φθορές», οι οποίες προκλήθηκαν στις Αφίδνες πριν από έναν χρόνο και όχι για μη πληρωμή διοδίων.
Το κίνημα «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω», πάντως, εξήγγειλε νέο πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων για την Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου, στις 3 το μεσημέρι.
Ο Δ. Ρέππας αναφερόμενος στο θέμα για όσους δεν πληρώνουν διόδια και εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες, τόνισε ότι βεβαίως ενισχύονται από το κράτος οι υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα, όμως ένα μέρος τους πρέπει να αναλαμβάνεται από τον ίδιο το χρήστη για λόγους λειτουργικούς των εταιρειών που προσφέρουν τις υπηρεσίες αυτές, αλλά και για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης. «Το κράτος κατανέμει τα βάρη σε όλους τους Έλληνες. Όπως πληρώνουν οι Αθηναίοι αποζημιώσεις στους αγρότες, έτσι γίνεται και για κείνους που δεν απολαμβάνουν υπηρεσίες της πρωτεύουσας» τόνισε. Απαντώντας δε σε ερώτηση είπε: «Δεν έχει τέλος αυτό. Η διαδικασία αυτή οδηγεί σε δρόμους χωρίς διέξοδο», για να εξηγήσει επιπλέον πως με το να μην πληρώνει κάποιος το αντίτιμο των διοδίων στερεί από τον «κουμπαρά» με τον οποίο θα πληρωθεί η κατασκευή των δρόμων, αφού στα 8,7 δισ. που είναι η δαπάνη για τα έργα, τα 2,8 δισ. ευρώ προβλέπεται να προέλθουν από τα έσοδα των διοδίων.
Σχετικά με την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων τόνισε ότι η συζήτηση δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε έναν επανασχεδιασμό, ο οποίος θα προβλέπει οπωσδήποτε και τη μείωση του ύψους των διοδίων σε δραστικό ποσοστό, ιδίως σε δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί. Επισήμανε ότι οι προτάσεις της κυβέρνησης, μεταξύ των άλλων, προβλέπουν αναλογική χρέωση, η οποία θα συμπεριλαμβάνεται σε μία νέα συμφωνία, «αν προκύψει» και θα προκύψει αν υπακούει στο δημόσιο συμφέρον, γιατί θέλει και τη συναίνεση της άλλης πλευράς. «Θα βρεθούμε μπροστά σε διλήμματα: ή να επιτρέψουμε να σταματήσουν αυτά τα έργα και να τιναχτεί στον αέρα το πρόγραμμα ή θα δούμε ποιος είναι ο απαραίτητος επανασχεδιασμός που ανταποκρίνεται και στο δημόσιο συμφέρον και στις προοπτικές της χώρας για να συνεχιστεί το πρόγραμμα».
Επίσης, ο υπουργός Χ. Καστανίδης διευκρίνισε πως υπάρχει νομικό οπλοστάσιο για το "δεν πληρώνω" και είναι επαρκές και αυτό που χρειάζεται είναι να το εφαρμόσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η γνώμη σας μετράει...
Σχόλια όμως ανώνυμα που θίγουν ανθρώπους, ΔΕΝ δημοσιεύονται.