Η δημοτική αρχή του Ωρωπού όμως, αυτή τη συμμετοχή φαίνεται πως δεν τη θέλει..! Γιατί αν την ήθελε, θα είχε φροντίσει στους 2 μήνες που είναι στη διοίκηση, να είχε κάνει ενέργειες για τη συγκρότησή της και να την είχε φέρει -έστω- στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας.
Όσον όμως αφορά τη σχέση που επιθυμεί να έχει με τους δημότες της, φαίνεται και από το πως επιχειρεί να εκλεγεί ο «συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης».
Στο συμβούλιο της Δευτέρας, μεταξύ 15 θεμάτων προς έγκριση, το συγκεκριμένο το έχει βάλει ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ!!!
Τί μπορεί να σημαίνει αυτό; Το λιγότερο υποβάθμιση της φιλοσοφίας του νέου θεσμού!
Η έναρξη του συμβουλίου είναι στις 7.30μ.μ. και πρέπει να συζητηθούν προηγουμένως 14 θέματα και αν υποθέσουμε -όπως συμβαίνει πάντα μέχρι σήμερα- οι ανακοινώσεις (ερωτήσεις, τοποθετήσεις, αντεγκλήσεις κ.λ.π.) των δημοτικών συμβούλων, να κρατήσουν 1-1,5 ώρα και τα θέματα που προηγούνται άλλες 2-3, συνεπάγεται ότι η διαδικασία για τον «συμπαραστάτη» θα αρχίσει το... μεσονύκτιο!
Εκεί λοιπόν θα πρέπει να ακουστούν οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων, όπως και τα στοιχεία που θα δώσουν, γραπτά ή προφορικά, για την καλύτερη και πλέον αξιοκρατική επιλογή από τους δημοτικούς συμβούλους. Μετά θα γίνει η μυστική ψηφοφορία και η καταμέτρηση. Αν κάποιος από τους υποψήφιους δεν συγκεντρώσει τα 2/3 των ψήφων, θα υπάρξει και δεύτερη ψηφοφορία... και καλό ξημέρωμα!
Το θέμα λοιπόν είναι πολύ σοβαρό, εκτός και αν η επιλογή του προσώπου... έχει ήδη γίνει χωρίς να περιμένουν και αιτήσεις την ημέρα και ώρα του συμβουλίου και με τη συμμετοχή συμβούλων από την αντιπολίτευση έχουν αποφασίσει! Χρειάζονται 27 ψήφοι και η συμπολίτευση διαθέτει 23. Ή απλά, ΔΕΝ θέλουν ο Ωρωπός να έχει τον συγκεκριμένο θεσμό!
Το άρθρο 76 του «Καλλικράτη» για τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης
Στους δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) κατοίκους συγκροτείται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των μελών του και εκδίδεται εντός δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών, δημοτική επιτροπή διαβούλευσης ως όργανο με συμβουλευτικές αρμοδιότητες. Η διάρκεια της θητείας της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης δεν υπερβαίνει τα δυόμιση έτη. Δημοτική επιτροπή διαβούλευσης μπορεί να συγκροτηθεί και σε μικρότερους δήμους, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης αποτελείται από εκπροσώπους των φορέων της τοπικής κοινωνίας, όπως:
α) των τοπικών εμπορικών και επαγγελματικών συλλόγων και οργανώσεων
β) των επιστημονικών συλλόγων και φορέων
γ) των τοπικών οργανώσεων εργαζομένων και εργοδοτών
δ) των εργαζομένων στο δήμο και τα νομικά του πρόσωπα
ε) των ενώσεων και συλλόγων γονέων
στ) των αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων και φορέων
ζ) των εθελοντικών οργανώσεων και κινήσεων πολιτών
η) άλλων οργανώσεων και φορέων της κοινωνίας των πολιτών
θ) εκπρόσωποι των τοπικών συμβουλίων νέων και
ι) δημότες.
Ο συνολικός αριθμός των μελών της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου, μπορεί να είναι από είκοσι πέντε (25) έως πενήντα (50) μέλη. Σε ποσοστό ένα τρίτο (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών εκπροσώπων φορέων ορίζονται επιπλέον μέλη, μετά από κλήρωση, δημότες εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους καθώς και όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους. Στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο αντιδήμαρχος που ορίζει ο δήμαρχος με απόφασή του. Στις συνεδριάσεις της επιτροπής καλούνται κατά περίπτωση και συμμετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκπρόσωποι αρμόδιων κρατικών αρχών, των τοπικών οργανώσεων πολιτικών κομμάτων, καθώς και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο.
2. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης:
α) Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου.
β) Γνωμοδοτεί για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό συμβούλιο ή τον δήμαρχο.
γ) Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών. δ) Δύναται να διατυπώνει παρατηρήσεις επί του περιεχομένου των κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεων οι ο- ποίες εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 79 του Κ.Δ.Κ..
Η διατύπωση γνώμης από τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης δεν αποκλείει την παράλληλη ηλεκτρονική διαβούλευση με τους πολίτες, μέσω διαδικτύου. Οι προτάσεις της ηλεκτρονικής διαβούλευσης συγκεντρώνονται και συστηματοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και παρουσιάζονται από τον πρόεδρο της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης κατά την αντίστοιχη συνεδρίασή της.
3. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της, υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης και τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες για άλλα θέματα που εισάγονται προς συζήτηση. Η πρόσκληση κοινοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο μέσο επτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση και περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη, τον τόπο, την ημερομηνία και την ώρα της συνεδρίασης και συνοδεύεται από εισήγηση επί των υπό συζήτηση θεμάτων. Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, οπότε θεωρείται σε κάθε περίπτωση ότι υφίσταται απαρτία. Η γραμματειακή υποστήριξη της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης γίνεται από τις υπηρεσίες του δήμου και τηρούνται πρακτικά. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης διατυπώνει τη γνώμη της μετά από σχετική συζήτηση. Στην εισήγησή της αναγράφονται όλες οι γνώμες που διατυπώνονται.
4. Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να ψηφίζει σχετικό κανονισμό διαβούλευσης, ο οποίος ρυθμίζει όλα τα θέματα τα σχετικά με τις διαδικασίες διαβούλευσης, τη συμμετοχή φορέων και πολιτών σε αυτή, καθώς και την παρουσίαση των πορισμάτων της διαβούλευσης στο αρμόδιο όργανο του δήμου.
Έρχεται Δημοτικό Συμβούλιο ΦΑΡΣΟΚΩΜΩΔΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://opelasgos.blogspot.com/2011/02/blog-post_26.html