Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

Η μείωση των διοδίων αναμένεται να παραμείνει επί μακρόν εξαγγελία...

Στα μέσα Απριλίου, η κυβέρνηση μιλούσε για μείωση του αντιτίμου των διοδίων, ακόμη και 50%, μέχρι το τέλος του ίδιου μήνα... άντε και αρχές Μαΐου. Τώρα φτάσαμε να μιλάμε για το τέλος Αυγούστου! Σιγά να μην έχαναν οι εταιρείες τα πολλά χρήματα της... «θάλασσας», από αυτούς που θα παραμείνουν στο λεκανοπέδιο καθηλωμένοι από την κρίση... και θα είναι πολλαπλάσιοι από πέρυσι! Ή σιγά το κράτος, να μην πλήρωνε το... μπάνιο του ευσυνείδητου πολίτη! Γιατί υποτίθεται πως το κράτος θα πλήρωνε στις εταιρείες τη διαφορά από τη μείωση του αντιτίμου.
Ένας από τους «Αγανακτισμένους» του Ωρωπού, άφησε ένα σχόλιο για τα διόδια σε μια ανάρτησή μας και αποφασίσαμε επί τη ευκαιρία να το κάνουμε θέμα. Το σχόλιο του (προφανώς μια συνέντευξη) είναι το παρακάτω:

ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ:

>> Για ποιους λόγους είναι άδικη η καταβολή διοδίων;
Οι εθνικοί δρόμοι, που τους πληρώναμε επί δεκαετίες, παραχωρήθηκαν σε πολυεθνικές κοινοπραξίες εταιριών με συμβάσεις αποικιοκρατικές, που τις επιτρέπουν να τοποθετούν διόδια με μόνο κριτήριο τη μεγιστοποίηση των εσόδων τους.

>> Ποιοι πλήττονται περισσότερο από αυτό το κόστος;
Οι πολίτες και εργαζόμενοι που χρησιμοποιούν υποχρεωτικά τις Εθνικές Οδούς (Ε.Ο.) για τις μετακινήσεις τους, ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση, αφού το παράπλευρο οδικό δίκτυο είναι ημιτελές, ακατάλληλο κι επικίνδυνο, ενώ δε μπορεί με μικρές βελτιώσεις να εξυπηρετήσει τους ολοένα κι αυξανόμενους κυκλοφοριακούς φόρτους. Αν αναλογιστείτε δε ότι εντός του νέου Καλλικρατικού Δήμου υπάρχουν 8 σταθμοί διοδίων (παγκόσμια αποκλειστικότητα!) το πρόβλημα δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο.

>> Ποιοι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Β.Α. Αττικής σε σχέση με την καταβολή των διοδίων;
Το οικονομικό, αφού για μια οικογένεια με 2 ΙΧ αυτοκίνητα απαιτούνται για 1 καθημερινή μετακίνηση 3000 Ευρώ το χρόνο, καθώς και το περιβαλλοντικό, αφού συνωστίζονται σε ουρές καθημερινά 90.000 οχήματα μόνο στα διόδια Αφιδνών.

>> Δήμαρχοι και φορείς της ΒΑ Αττικής έφτασαν το 2010 στον Άρειο Πάγο και τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Με ποια αιτήματα;
Λόγω της συνδρομής πολλών γεγονότων αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων του Παραχωρησιούχου, με αίτημά μας, δίνεται στο Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης και να απαιτήσει: (i) την επιβολή ποινικών ρητρών, καθώς και προστίμων ανέγερσης και διατήρησης αυθαίρετων κατασκευών, (ii) την επιστροφή των παράνομων επιπρόσθετων τελών διοδίων που έχουν εισπραχθεί και (iii) την επιστροφή της συμβολής το Δημοσίου. Το συνολικό ύψος του προκύπτοντος ποσού είναι 221 εκατ. ευρώ.

>> Το γεγονός ότι υπάρχει συνεχής αύξηση των τιμών των διοδίων λαμβάνεται από εσάς ως μία μορφή “απάντησης” στις κινητοποιήσεις σας;
Μοναδικό κριτήριο εφαρμογής της “πολιτικής” διαμόρφωσης των τιμών των διοδίων είναι η μεγιστοποίηση των εσόδων από μέρους των εταιρειών.

>> Κάποιοι σας αποκαλούν «τζαμπατζήδες». Τί απαντάτε;
Εμείς λέμε ότι οι δημόσιοι δρόμοι είναι κοινωνικό αγαθό και δε μπορούν να γίνονται αντικείμενο ιδιωτικής εκμετάλλευσης. Τζαμπατζήδες είναι αυτοί που «τζάμπα» πήρανε τους δρόμους που τόσα χρόνια πληρώναμε και κερδοσκοπούν σε βάρος εκατομμυρίων Ελλήνων.

>> Υπήρξαν ποινικές διώξεις κατά μελών της Επιτροπής. Με ποιο αιτιολογικό;
Η Νέα Οδός Α.Ε., αποφεύγοντας να κινηθεί νομικά έναντι του κινήματος «Δεν Πληρώνουμε – Μην Πληρώνεις κι εσύ», άσκησε μηνύσεις εναντίον πολλών μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων & Κατοίκων Β.Α.Αττικής ενάντια στα διόδια, με τις κατηγορίες της συκοφαντικής δυσφήμισης, της φθοράς ξένης περιουσίας και της παρακώλυσης συγκοινωνιών. Επιχειρεί μια δίωξη φρονηματική και προσχηματική με αποκλειστικό σκοπό τον εκφοβισμό των πολιτών.

>> Υπό ποιες προϋποθέσεις θα δεχόσασταν να πληρώσετε διόδια;
Αναγκαία προϋπόθεση είναι η κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης σε ιδιωτικές πολυεθνικές εταιρείες και η διατήρηση των εθνικών δρόμων ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό. Επιπλέον, σε καμιά περίπτωση τα διόδια δε μπορούν να αφορούν τοπικές καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, ενώ οι σταθμοί διοδίων δε μπορούν να υφίστανται χωρίς να πληρούνται αυστηρώς οι απαραίτητες πολεοδομικές και περιβαλλοντικές προϋποθέσεις που σχετίζονται με τον τόπο εγκατάστασης.

>> Υπάρχει μέση λύση στο ζήτημα;
Με τις υπάρχουσες συνθήκες που επιβάλουν οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης δεν υπάρχει μέση λύση. Τούτο, εξάλλου, αποδεικνύεται και από τη στάση φορέων του Δημοσίου που μέχρι στιγμής εμφανίζεται ξεκάθαρα μεροληπτική υπέρ των εταιρειών παραχώρησης

>> Πιστεύετε πως στο τέλος ο αγώνας σας θα δικαιωθεί;
Εμπιστευόμαστε το δίκαιο του αγώνα μας. Πιστεύουμε ότι η ανατροπή του σκηνικού που έχει στηθεί στους εθνικούς δρόμους είναι εφικτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει...
Σχόλια όμως ανώνυμα που θίγουν ανθρώπους, ΔΕΝ δημοσιεύονται.